ВПЛИВ УПАКОВКИ НА ІМІДЖ ОРГАНІЗАЦІЇ
У сучасних умовах розвитку ринку імідж організації відіграє величезну роль, так як, знаючи певного
виробника з позитивного боку, покупець довіряє і купує не тільки його відомі товари, але і різні
новинки. Імідж фірми являє собою сукупність раціональних і емоційних уявлень клієнта про саме
підприємство та товари і послуги, які воно виробляє. Заробити позитивну репутацію серед покупців
доволі важко, а ось втратити її досить просто. Тому потрібно постійно займатися цим питанням і
проводити моніторинг думки населення. Складовими, що формують імідж фірми, можуть бути рівень
культури і обслуговування персоналу, якість продукції, ціна, її безпека і унікальність. Також
важливу роль відіграє і упаковка товару.
Яким чином упаковка може впливати на іміджеві характеристики підприємства? Вона має прямий вплив на
його формування при первинному ознайомленні, виборі та купівлі, тому що покупець може оцінити саме
зовнішню частину виробу, тобто упаковку, а не сам товар. В цьому випадку дуже часто спрацьовує
людська психологія, підсвідомо клієнт вибирає більш яскравий і привабливий продукт, він приковує
його погляд і спонукає до покупки. Саме тому перед тим, як виходити на ринок з новим товаром,
необхідно вивчити не тільки всі характеристики продукції своїх основних конкурентів, а й особливості
їх упаковки, при цьому врахувати їхні помилки і зробити свій продукт більш привабливим. Гарна
упаковка завжди надає статусність будь-якому товару, особливо це важливо для тієї продукції, яка
часто стає презентами і подарунками. Найбільш вигідний імідж можна створити за допомогою картонної
упаковки, так як вона може стати полотном для втілення будь-яких дизайнерських ідей. Наприклад, на
картоні можна відобразити будь-яку палітру кольорів і відтінків, прикрасити упаковку перфорацією,
лаковим покриттям, голографічними і об’ємними зображеннями, що, безсумнівно, виділить
продукцію серед інших субститутів. Логотип і торгівельний знак фірми також є частиною її іміджу і
повинні бути відображені на пакувальному виробі, на помітному місці. Картонна упаковка також
створить позитивну репутацію підприємству, як організації, яка турбується про навколишнє середовище,
так як такий матеріал безпечний для екології і може перероблятися багато разів.